Copywriter (ang.) autor tekstów i sloganów reklamowych. Copywriter nazywany też bywa po francusku concepteur-redacteur (pomysłodawca - redaktor). ... pl.wikipedia.org/wiki/Copywriter
Jednym z takich przykładów freelancera jest mój blog sponsorowany
nie wiem czy dobry czy na pewno udany...a może sprawdzicie?
Copywriter
(z ang.) to inaczej autor tekstów reklamowych, co nie zawsze dobrze
oddaje naturę zajęcia. Copywriter nazywany też bywa po francusku
concepteur-redacteur, czyli twórcą-redaktorem, co najpełniej wyraża
istotę tego zawodu. Przez lata copywriterzy godzili się na typowo
reklamowe określenie profesji, teraz triumfuje raczej francuska idea,
ponieważ lepiej pasuje do tego, co czyni profesjonalny twórca reklam.
Predyspozycje
W tym
zawodzie odgrywają rolę zasadniczą. To nawet nie predyspozycje,
a niemal talent literacki. Potrzebna jest łatwość wyrażania myśli,
giętkość języka, kreatywność językowa i mistrzowskie wręcz wyczucie
konwencji, schematów, melodii i frazeologii języka. Na tym materiale
głównie się pracuje. Ale nie tylko. Copywriter tworzy główną myśl
reklamy - hasło reklamowe, wiersz, piosenkę lub scenariusz filmu
reklamowego, czyli nadaje kształt językowy pewnemu pomysłowi. Musi więc
znać doskonale zasady komunikacji masowej, mieć wiedzę o zachowaniu
konsumenta, o perswazji i zmianie postaw. Nie da się uprawiać tego
zawodu bez dobrej znajomości języka angielskiego. Brak przywiązania do
utartych zwrotów i niekonwencjonalne pomysły to atuty dobrego
copywritera. Tekst bardzo często decyduje o powodzeniu kampanii, więc -
chociaż krótki - jest bardzo ważny.
Wykształcenie nie jest
istotne, ale prawdopodobnie łatwiej w tym zawodzie jest filologowi czy
lingwiście stosowanemu, humaniście. Jednak ścisłych reguł tu nie ma.
Henüz hiç yorum yapılmamış.
Yorumunu bırak, tartışmaya başla!